Stijn & Leonieke
Wij helpen je graag verder
Contactgegevens
Neem direct contact op
Veelgestelde vragen
Bestellingen
Hoe kan ik bestellen?
  1. Kies de gewenste producten en klik op “In winkelwagen”. Je gaat dan automatisch naar de winkelwagen. Je kan nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. Als je in de webshop zit kan je rechts bovenin via het symbool winkelwagen weer naar de winkelwagen gaan. 
  2. In de winkelwagen kom je terug bij wat je gekozen hebt en kan je nog wijzigingen aanbrengen.
  3. Bevestig de inhoud van de winkelwagen door op “bestelling afronden” te klikken.
  4. Heb je een account? Als je inlogt op je account gaat het bestellen veel sneller. Heb je nog geen account? Ook zonder account kan je bestellen, dan hebben we nog wel even je gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen. We raden je aan een account te maken zodat je al je bestellingen en retouren op één plek kan inzien, je sneller kan betalen en je overal je winkelwagen kan bekijken. 
  5. Kies één van onze betaalmethoden.
  6. In de laatste stap vind je een overzicht van je bestelling. Tenslotte kan op deze plek ook nog een waardebon ingevoerd worden. 
  7. Accepteer de algemene voorwaarden.
  8. Door te klikken op ‘kopen’ accepteer je onze algemene voorwaarden en maak je de bestelling definitief.

 

Hoe vind ik een bepaald product?

Je kan een bepaald product vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken. De zoekfunctie vind je rechts bovenin het menu en de filterfuncties vind je links op de categoriepagina’s.

Hoe kan ik een waardebon gebruiken?

Het veld om je waardebon in te geven bevindt zich in het winkelmandje en in de laatste stap van het betaalproces. 

Belangrijke tips: regelmatig ontstaan problemen door typefouten. Let op het verschil tussen grote en kleine letters, cijfers en letters en eventuele spaties of andere leestekens. Indien de code nog steeds niet werkt, vragen we je de voorwaarden van je voucher goed door te lezen. Is het bijvoorbeeld alleen geldig vanaf een bepaald bedrag of op een specifiek product? Probeer je meerdere codes tegelijkertijd in te wisselen?

Het achteraf inwisselen van een kortingscode is niet mogelijk.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft kunnen we deze wijzigen of annuleren. Je moet wel snel zijn, want dat zijn alle Toffe Sokken in ons magazijn ook. Neem daarom tijdig per e-mail contact op met onze klantenservice.

Is de bestelling al onderweg? Dan kan je de bestelling bij bezorging weigeren. Wil je de bestelling retourneren na ontvangst? Dat kan binnen 14 dagen na aflevering. We restitueren je zodra de retourzending ons bereikt heeft. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is kosteloos.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. (Dit heet herroepingsrecht.) Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om je bestelling retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Let op: de kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn wel voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket; raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.

In het geval dat je een bestelling wilt retourneren, vragen wij je om dat binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling per e-mail aan ons door te geven.

Je kan ook naar je account gaan via https://www.toffesokken.nl/account/ Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ tref je een overzicht van je bestellingen. Klik op het ordernummer welke je wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klik je op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. 

We vragen je de sokken te verpakken in de verpakking waarin je de producten van ons geleverd hebt gekregen of een vergelijkbaar stevige verpakking, zodat de terugzending zonder schade kan geschieden.

Waar kan ik mijn bestelhistorie terugzien?

Een overzicht van al je bestellingen vind je in je account onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’. Daar kunt je jouw bestelhistorie en de rekening van iedere bestelling inzien. Je kan hier ook je bestelling opnieuw plaatsen.

Is er bij het bestellen een minimum en maximum hoeveelheid?

Wij hanteren geen minimum hoeveelheid die besteld moet worden. Bij bepaalde aanbiedingen behouden wij ons het recht voor beperkingen in de bestelhoeveelheid te hanteren.

Hoe kan ik mijn bestelling als geschenk versturen?

Nee, dit kan momenteel nog niet.

Betalingen
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij ons kan je eenvoudig betalen met één van onderstaande opties:

 

iDeal

Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. Met iDeal kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen vanuit de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank.

 

PAYPAL

Via paypal kun je eenvoudig en veilig betalen zonder daarvoor een creditcard bij de hand te hebben. Een account aanmaken om paypal te gebruiken is erg eenvoudig en kan gedaan worden tijdens het aankoopproces.

 

Creditcard

Toffesokken.nl accepteert de belangrijkste creditcards: Mastercard en Visa.

 

Bankoverschrijving (vooruitbetalen)

Vooruitbetalen houdt in, dat je na het invoeren van je bestelling zelf het openstaande orderbedrag op de bankrekening van Toffesokken.nl overmaakt. Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het ordernummer uit je orderbevestiging.

Vooruitbetalen is niet de snelste manier van betaling. Zo kan de overboektijd één tot drie dagen duren. Zodra wij de betaling ontvangen hebben versturen we de bestelling nog dezelfde dag.

 

Bancontact / Mister Cash

Voor onze klanten in België bieden wij de populaire betaalmethode Bancontact aan. Je kan via deze service direct online afrekenen via je eigen vertrouwde bankomgeving.

 

Apple Pay

Apple Pay werkt in combinatie met de Apple devices die je elke dag al gebruikt. Door met Apple Pay te betalen, hoef je geen betalingsgegevens meer in te voeren. Met een gerust hart kan je met deze betaalmethode online afrekenen. 

 

VVV Cadeaukaart

Met een VVV Cadeaukaart betaal je gemakkelijk en snel op onze website. Hier kan je het saldo van jouw VVV cadeaukaart controleren. Wanneer het saldo op jouw VVV Cadeaukaart niet voldoende is om de gehele betaling te voldoen kun je het restant betalen door middel van een andere betaalmethode. 

 

Webshop Giftcard

Wij accepteren de Webshop Giftcard als betaalmethode. In onze webshop kan je gemakkelijk afrekenen met het tegoed op de kaart. Is het openstaande tegoed ontoereikent voor je hele bestelling? Dan kan je het restant met een andere betaalmethode afrekenen. 

Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

In je account hebt je onder ‘Mijn bestellingen’ altijd de mogelijkheid om de facturen in te zien.

Is een verandering in mijn factuuradres mogelijk?

In sommige gevallen kunnen wij het factuuradres nog voor je wijzigen. Neem even contact met ons op.

Buiten bestellingen om kan je jouw factuuradres wijzigen via tabblad ‘Factuuradres’ in je account.

Is een verandering in mijn afleveradres mogelijk?

Het achteraf wijzigen van het afleveradres van een bestaande bestelling is alleen mogelijk als de goederen ons magazijn nog niet verlaten hebben. Houd hierbij het volgende in de gaten:

  • Bij betaling per factuur moeten we de wijziging van het afleveradres volledig uitsluiten vanwege de hieraan verbonden kredietbeoordeling.
  • Als je het afleveradres wilt wijzigen, annuleer dan de bestelling bij ons en bestel daarna de goederen opnieuw met het gewenste afleveradres.
  • Buiten bestellingen om kan je jouw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in je account.
Zijn mijn betalingen en andere transacties veilig?

Toffesokken.nl hecht veel waarde aan jouw veiligheid. Als onderdeel van je bestelling wordt gevraagd om persoonlijke gegevens in te vullen. Dit zijn gegevens die Toffesokken.nl nodig heeft om de bestelling te kunnen voltooien. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door Toffesokken.nl en in overeenstemming met de relevante wettelijke bepalingen.

Verzending
Wat zijn de verzendkosten?

Voor Nederland geldt: bestellingen met een totaal orderbedrag boven de € 30,- worden gratis thuisbezorgd. Voor bestellingen van minder dan € 30,- rekenen we een bijdrage in de verzendkosten van € 3,95. Voor België rekenen we € 6,95 verzendkosten.

Hoe lang duurt het verzenden?

Wanneer je op werkdagen voor 23:00 uur bij ons bestelt, versturen wij jouw sokken nog dezelfde dag. Kies je voor bankoverschrijving, dan versturen wij jouw sokken op het moment dat de betaling bij ons binnen is. Afhankelijk van je bank kan dit 1-2 dagen duren. Heb je 4 werkdagen na je betaling nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Is verzending naar een ander land mogelijk?

Ja, neem contact met ons op om te informeren naar de specifieke verzendkosten.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je krijgt bij je verzendbevestiging een trackingcode. Met deze code kan je op de hoogte blijven van de transport status van jouw bestelling. Ook kan je in je account onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ de status van je bestelling volgen.

Hoe worden mijn producten voor de verzending verpakt?

Toffesokken.nl hecht er veel waarde aan dat alle bestellingen veilig en onbeschadigd aankomen. Toffesokken.nl heeft verpakkingen op voorraad, die allemaal geschikt zijn voor een hoogwaardige verzending.

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben?

Als het pakketje door de brievenbus kan, dan doen we dat.
Lukt dat niet? Dan laat de bezorger na de eerste poging een briefje achter waarop aangegeven staat wanneer de bezorger opnieuw komt. Ook kan je contact opnemen met de bezorger om een geschikt aflevermoment af te stemmen.

Wordt mijn pakket bij de buren afgeleverd?

Dat kan. Wanneer je niet thuis bent zal de bezorger het pakket proberen bij de buren achter te laten. Wanneer dit niet mogelijk is, volgt de volgende werkdag een nieuwe bezorgpoging. Wanneer het niet wenselijk is dat je pakket bij de buren bezorgd wordt, vermeld dit dan in het veld ‘Opmerkingen’ tijdens de laatste stap van het plaatsen van je bestelling.

Wat doe ik wanneer mijn bestelling kapot/beschadigd word bezorgd?

Indien mogelijk, vragen we je een kapot pakket te weigeren bij bezorging. Het wordt dan kosteloos aan ons teruggestuurd en jij ontvangt nieuwe producten. Heb je het toch geaccepteerd? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Gebruikersaccount
Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

Ga naar je account door naast het winkelwagentje, rechts bovenin de website, en klik op ‘Account aanmaken’. 

Voer bij het veld "Wachtwoord" een wachtwoord in. Voor een veilig wachtwoord raden we een lengte van minstens 6 tekens aan, alsmede het gebruik van speciale tekens, cijfers en hoofdletters en kleine letters. Bewaar je wachtwoord en je opgegeven e-mailadres, want je hebt deze informatie nodig voor toekomstige logins.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten – wat nu?

Bij het inloggen vind je onder het invulveld voor het wachtwoord de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier je e-mailadres in waarmee je je bij ons hebt aangemeld. Wij sturen je dan een e-mail met een link waarmee je jouw nieuwe wachtwoord kan instellen.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens verwijderen?

Als je jouw gebruikersaccount niet langer nodig hebt, kan je het account op elk moment deactiveren. Wij nemen graag de deactivering van je klant account voor je over. Stuur ons een mail met dit verzoek.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

In je account kan je jouw naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen via ‘Accountinformatie’. Je kan de afleverings- en factuuradressen bekijken en wijzigen onder tabblad ‘Factuuradres’ en ‘Afleveradres’.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In je account onder tabblad ‘Accountgegevens’ kan je jouw wachtwoord wijzigen. Je kan jouw wachtwoord wijzigen door eerst je huidige wachtwoord in te geven en dan je nieuwe wachtwoord, dit nieuwe wachtwoord dien je vervolgens nog een keer te bevestigen.

Herroepingsrecht
Ik ben niet tevreden met de producten, wat nu?

Alle producten die je in onze shop vindt, zijn zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd. Wij bieden uitsluitend sokken aan van fabrikanten met een goede reputatie. 

De sokken mogen binnen 14 dagen geruild worden, als de artikelen en verpakking in goede staat en onbeschadigd zijn. Je kan een retourzending via de mail aanmelden en bij verzending pakbon insluiten. Binnen 5 dagen na ontvangst van de retourzending wordt er een eventueel gewijzigd factuur opgemaakt en het eventuele verschuldigde bedrag aan je overgemaakt. De kosten van retourzending komen voor eigen rekening.

Als een artikel niet goed is of verkeerd geleverd, wordt het totale aankoopbedrag terugbetaald. De retourzending vindt zo snel mogelijk plaats, in ieder geval binnen 14 dagen nadat je de klacht die je (binnen 2 dagen) aan ons hebt gemeld per e-mail of brief. Het artikel en de verpakking moeten vanzelfsprekend onbeschadigd en in originele staat zijn.

Op alle artikelen wordt door de leverancier een garantie gegeven bij correct gebruik. Beoordeling of er sprake is van productiefouten is uit te voeren door de leverancier of producent. Gebruikersfouten zijn uitgesloten van garantie. Beoordeling of er sprake is van gebruikersfouten is uit te voeren door de leverancier of producent. Je dient zelf zorg te dragen voor verzending naar Toffesokken.nl

Hoe doe ik beroep op mijn herroepingsrecht?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Let op: vanwege hygiënische redenen en/of vanuit het oogpunt van gezondheidsbescherming verliest je het herroepingsrecht zodra de sokken uit de verpakking zijn. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

Je kan ook naar je account gaan via https://www.toffesokken.nl/account/. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ tref je een overzicht van jouw bestellingen. Klik op het ordernummer welke je wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klik je op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen je dan een de informatie waarmee je het pakket aan ons kunt retourneren.

 

Privacy
Worden mijn klantgegevens veilig behandeld?

We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. We vragen wel gegevens van je, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat jouw rechten zijn, wie toegang heeft tot je gegevens en hoe lang wij jouw gegevens kunt bewaren.

Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Ons privacybeleid vind je hier.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Onze algemene voorwaarden vind je hier.

 

Wat betekent het Webshop keurmerk?

Om dit keurmerk te krijgen moet een webshop een certificatieprocedure doorlopen. Het keurmerk staat voor veilig en betrouwbaar online kopen.De webshop is onafhankelijk gekeurd door Webshop Keurmerk en voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving. 

Je betalingen zijn veilig, er is een onafhankelijk geschillencommissie, je hebt 14 dagen bedenktijd en je kan de producten achteraf betalen. Klantbeoordelingen zijn online inzichtelijk voor transparantie. 

Klachten en geschillen

Wanneer je een klacht hebt over een product of onze service heeft neemt dan contact op met onze klantenservice. Je kan ons bereiken per e-mail: [email protected].

Je ontvangt een ontvangstbevestiging dat wij je klacht in behandeling nemen en je klacht wordt binnen 2 werkdagen inhoudelijk beantwoord.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht dan kan je deze ook voorleggen aan de Stichting Geschillen Commissie – Geschillencommissie Webshop (www.sgc.nl).